Mariannes Strikkeri alias www.Strikkeriet.com

Velkommen til Mariannes lille Strikkeri - som refererer til min hjemmeside Http://www.strikkeriet.com. Denne blog drejer sig om strik - filt - garn. Jeg vil blive glad for dit besøg og en evt. hilsen på såvel blog som min lille hjemmeside

Tuesday, October 24, 2006

Diamonds are a girls best friend!!!!





Det skal nok være rigtig - jeg ejer dog ingen diamanter - derimod har jeg hygget mig med mønstret "Diamonds are a girls best friend" fra en amerikansk sjals-klub. Sjalet er strikket i det superlækre garn JaggerSpun Heather 2/8 i farven ametyst på pinde 4.



Garnet er rigtig lækkert at arbejde med og har en flot tweed-agtig lød med lidt gråsorte nister. Mønstret har været rigtig sjovt at lave, selvom der har været et par fejl i mønstret. de blev heldigvis afhjulpet via sjalsgruppen, så det kom ikke til at præge arbejdet. Selve kanten på sjalet er genialt og meget sjov at lave. Desværre kan mit kamera ikke tage billeder tæt på, ellers var det et billede værd!.

Sjalet blev ret stort, let og luftigt selvom det er strikket i uldgarn. Efter blokning blev mønstret flot fremtrædende.

Siden det blev færdigt, har jeg brugt det ret meget, da det er lækkert at bære her i efteråret, og kan bruges til hvad som helst efter min mening. Da jeg bar sjalet i den tjekkiske Statsopera, stjal det billedet - til min store overraskelse - fra de mange kjoler.

Mange tjekkere kom og rørte og sagde en hel masse - hvad de sagde ved jeg dog ikke - men de smilte og så begejstrede ud!

1 Comments:

Blogger Jette said...

Utrolig flot. Bare man kunne røre ved det. Tillykke med det

hilsen Jette

3:33 AM  

Post a Comment

<< Home