Mariannes Strikkeri alias www.Strikkeriet.com

Velkommen til Mariannes lille Strikkeri - som refererer til min hjemmeside Http://www.strikkeriet.com. Denne blog drejer sig om strik - filt - garn. Jeg vil blive glad for dit besøg og en evt. hilsen på såvel blog som min lille hjemmeside

Tuesday, October 24, 2006

Efterårsferie i Prag - Den gyldne stad!!!




Line (15), Mathias (17) og jeg er netop vendt hjem fra vores efterårsferie og første besøg i Den gyldne Stad - Prag. Vi havde en aldeles vidunderlig tur og mange store oplevelser, så alle vores forventninger til denne skønne by blev i særdeleshed indfriet. Desværre måtte vi undvære partriarken i huset, som ikke havde mulighed for at holde ferie sammen med os i år,

Vi rejste med toget fra Århus-Prag, - tur/retur. Det gav rigtig meget strikketid frem og tilbage, hvilket var aldeles herligt skønt det næsten var umuligt at sidde på rumpen i så mange timer. Jeg strikkede et aflangt sjal i Kid Silk Haze fra Rowan og i påfuglemønster. Det blev til et færdigt tørklæde hver vej, selvom der også blev brugt tid i spisevognen, med gode bøger og masser af snak og hygge.

Vi kan rapportere, at det er svært at finde butikker med garn i Prag, men de findes. Vi så mange tendenser på strikkefronten, Mange tjekkere gik med Capeér i forskellige typer, de blev båret til hverdagstøjet og af alle aldre. I Statsoperaen var der såmænd også mange der bar en capé - men få bar sjaler!!! Til gengæld kom alle tjekkere utrolig festklædte - meget mere end i teatret!

- ellers var der både i gadebilledet og i butikkerne mange store og lange halstørklæder, strikket i tykke garner og ofte i multifarvet garn. De fleste trøjer i butikkerne var blandingsgarn, vi så selvfølgelig mange flotte Pashmina-sjaler i cashmere - meget smukke, lækre og ofte dyre i de gode rene kvaliteter.

Indrømmet, jeg købte et i flotte brændte farver kombineret med petroliumsblå farver. Jeg valgte en noget tykkere og varmere model, som allerede er godt brugt på turen og efter hjemkomsten til rusk og regn i Danmark. Mon ikke lige Pasminaen kan skimtes her på billedet hvor jeg sidder og strikker i toget på hjemturen!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home